איך גולשים יגיעו לאתר שלך?

היום דיברתי עם בעלת עסק מדהימה שהתקשרה אלי בחגיגיות (אחרי שאנחנו כבר כמה חודשים מפלרטטות אחת עם השניה, ואחרי שבניתי לה דף נחיתה מאוד ממוקד וספציפי עבור אחד המוצרים שלה) והודיעה לי סוף סוף שהיא החליטה שהיא רוצה לבנות אתר. היא אמרה שהיא ״רוצה לבנות את ביתה האינטרנטי״. היא רוצה אתר שיתאר את כל המוצרים והשירותים שלה בעסק.
היה לי קצת לא נעים אבל שאלתי אותה – מי יכנס לאתר? מי יראה אותו? (זה ביאס קצת את האווירה החגיגית…)

תשובתה: מה זאת אומרת? נשים שמתעניינות ב——- (התחום שלה).

נכון, אמרתי לה, הן באמת קהל היעד שלך. אבל איך הן יגיעו לאתר?

חשוב להבין שאתר הוא רק כתובת, בית, מגרש משחקים. אם לא נביא את הגולשים שלנו אליו – הם לא יגיעו. יש כמה נתיבים שבהם גולשים מגיעים לאתרי אינטרנט ואני אסקור אותם כאן:

איך גולשים מגיעים לאתר שלנו?

תנועה של גולשים דרך פרסום (ממומן או לא)

לא משנה האם אנחנו מדברים על פרסום ממומן או לא. אני מתייחסת כאן לכל אתר או דף נחיתה שאנחנו מתכננים לפרסם באופן אקטיבי ולהזמין את הקהל שלנו להיכנס אליו – אם לצורך ביצוע פעולה (״רוצים לקרוא עוד על הסדנא ולשריין את המקום שלכם? לחצו כאן!״) או לצורך צריכת תוכן (״רוצים לדעת מה ההבדל בין מרגרינה לנטורינה? כל הפרטים בלינק!״. אגב – תנעצו לכם את הנטורינה הזו איפשהו, אנחנו עוד נחזור אליה.)
אפשר לפרסם לינק לאתר או לדף הנחיתה שלנו ברשתות החברתיות, בקבוצות ווצאפ, ברשימת דיוור, כמענה ללקוחות שפונים אלינו בהתעניינות ראשונית ועוד….

תנועה אורגנית – דרך חיפוש בגוגל

דרך נוספת בה גולשים יכולים להגיע אל האתר שלנו, היא דרך מנוע החיפוש גוגל. אחת ממוסכמות היסוד לגבי קידום אתרים היא שהאל גוגל אוהב תוכן. הוא מנתח את התוכן בדפי האינטרנט שלנו ומעלה בתוצאות החיפוש את הדפים שלדעתו מהווים אוטוריטה בתחום שאותו הגולש חיפש. כאן יש עניין שחשוב מאוד להבין – כדי להיות ״אוטוריטה״ בעיני גוגל עבור השם שלי – לא צריך הרבה. אם לא התברכנו בשם דוד לוי, יהיה די פשוט ללמד את גוגל שאנחנו זה אנחנו, ולהעלות את האתר שלנו למקום גבוה בתוצאות החיפוש כאשר הביטוי שהגולש חיפש הוא השם שלנו או שם העסק.
העניין נהיה קצת יותר מסובך כשאנחנו רוצים לעלות בתוצאות חיפוש עבור ביטוי שעליו יש לנו מתחרים – לדוגמא עבור ביטוי כמו ״יועץ משכנתאות״, ״בניית אתרים״ או ״רופא עיניים פרטי בירושלים״. במקרה כזה נצטרך לעבוד יותר קשה כדי ללמד את גוגל שאנחנו ה-יועץ משכנתאות, ואנחנו הכתובת שאותה הגולשים מחפשים.
עושים את זה באמצעות כתיבת תוכן באופן קבוע על בסיס מחקר של מילות מפתח (ניתוח של מילות המפתח שמולן נרצה לעלות בתוצאות החיפוש, וכתיבת תוכן שמותאם לתוצאות הניתוח – יש אנשים שממש זו העבודה שלהם!)

יוזר שיכנס לאתר שלנו דרך חיפוש השם שלנו בגוגל – כנראה כבר יודע מי אנחנו ומה אנחנו מציעים. חשוב להציג לו פנים מקצועיות ברשת כדי לשדר תדמית מקצועית ורצינית ולשדר ללקוחות שלנו – אפשר לסמוך עלי! (כדי לתמוך בשדר הזה לדעתי גם פרופיל עסקי בגוגל ביזנס, תמונת פרופיל ותיאור מתאים בווצאפ וחתימה רשמית למייל מאוד יכולים לעזור).

יוזר שיכנס לאתר שלנו דרך חיפוש תחום העיסוק שלנו בגוגל (או דרך לינק שפרסמנו, בין אם בממומן או ברשתות החברתיות) הוא יוזר שלא בהכרח מכיר אותנו, ואנחנו צריכים להציג לו את עצמנו. זה פרט שכדאי לזכור כשמתכננים מבנה של אתר חדש.

מה הגולש יודע עלי?

נקודה שחשוב לשים לב אליה: כשגולשים נכנסים לאתר שלי דרך פרסום שלי ברשימת דיוור או באחת מהרשתות החברתיות – הם לרוב יודעים עלי דבר או שניים, כנראה שהם סקרנים לגבי הדמות שלי וסביר להניח שיש להם אמון מסויים במקצועיות ובשירותים שאני מציעה. לגולשים כאלה פחות חשוב להציג את עצמי, ויותר חשוב להציג את השירות הספציפי שאני מציעה והערך שנלווה אליו.
לעומת זאת, כשגולשים מגיעים לאתר שלי דרך קידום ממומן או דרך חיפוש של תחום העיסוק שלי בגוגל – הם קרוב לוודאי לא יודעים עלי כלום, ולכן יהיה לי חשוב באתר לבנות את האמון ביני לבין הגולשים ממש מההתחלה – ואז אשקיע יותר בתוכן תדמיתי אודותיי או ברכיבים שממצבים אותי כאשת מקצוע איכותית.

עכשיו אחרי שעשינו סדר, נחזור לנטורינה –

יקרת פנתה אלי לבניית אתר תדמית עם בלוג. היא טכנולוגית מזון, הקהל שלה הוא יזמים, יבואנים, בעלי מפעלים, מסעדות וחנויות שזקוקים לשירותיה כדי לשפר את איכות המזון שהם מייצרים או כדי לוודא שהם עומדים בתקנים של משרד הבריאות. יקרת כותבת בלוג פעיל ומעלה אליו כמעט כל שבוע פוסטים קצרים וענייניים עם מידע קונקרטי ושימושי על מוצרים שאנשים צורכים באופן יומיומי, ומסתבר – שבלי לדעת עליהם הרבה! הקוראים של הבלוג הם לא הלקוחות הישירים של יקרת – הם צורכים את התוכן שלה בחינם ולא מפרנסים אותה. ובכל זאת – יש לה רווח עצום מכך שיש לה בלוג פעיל עם תנועה אורגנית.

מה היתרונות של אתר תוכן שמביא תנועה אורגנית מגוגל?

חשיפה

כשמחפשים בגוגל את הביטוי ״מה ההבדל בין מרגרינה לנטורינה״ התוצאה הראשונה שגוגל מצטט היא מתוך האתר של יקרת. יקרת הפכה לאוטוריטה בעיני גוגל בתחומים מסויימים – מה שמביא לה חשיפה, שמשפרת את הקידום האורגני שלה. עכשיו תגידו אתם – כשבעל עסק של מזון זקוק לשירות של טכנולוג מזון- את מי הוא יעדיף – טכנולוג מזון אלמוני, או אחד שאפילו בעיני גוגל הוא The Best?

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה – כשאת יכולה להראות נכס פעיל עם ׳קבלות׳ – ותנועה קבועה שזורמת דרכו – עסקים מבינים שיש לך חשיפה טובה וקבועה של קהל מאופיין שמתעניין בתחום בו את עוסקת, ויכולים להציע לך שיתופי פעולה שיהיו לך נהדרים (משלמים לך תמורת פרסום של שירות שמתאים לקהל היעד שלך).

ניראות ונוכחות הולמת ברשת

פנה אלי לקוח שאני מכירה אישית, יש לו עסק מצליח והוא מפוצץ עבודה. הוא ביקש להקים אתר תדמית – לא כדי להביא לקוחות (יש לו מזה מספיק, תודה!), אלא כדי להוות פנים רשמיות ומקצועיות באינטרנט (פדיחות להיות עסק כל כך מצליח, וכשלקוחות מחפשים מידע עליך בגוגל הם מקבלים בתוצאות את הטלפון שלך בדפי זהב (הלם שהמוסד הזה קיים עדיין!). כשהצעתי לו לכתוב תוכן (פוסטים מקצועיים על מושגים בתחום שלו) הוא הזדעזע מהרעיון. אין לו זמן!) ובהתאם לצרכים המדוייקים שלו בנינו מפרט של אתר תדמית קלאסי – עם פירוט של השירותים, המלצות, דרכי יצירת קשר – וכל זה לא מתוך כוונה להביא לקוחות נוספים או לעלות בתוצאות חיפוש מול תחום העיסוק שלו, אלא רק במטרה לעלות בתוצאות חיפוש מול השם שלו.

ובחזרה רגע ללקוחה הנרגשת מתחילת הפוסט

אחרי שהבהלתי אותה, הסברתי לה שלפני שמתחילים לבנות אתר צריך להבין איך הוא משרת את העסק שלנו ואיך אנחנו מתכננים להביא אליו תנועה. היא אמרה שאין לה פניות לכתוב תוכן בכמות ובתדירות שתביא אליה תנועה, ושכרגע היא רק רוצה לפרסם בצורה מקצועית נעימה ומזמינה את השירותים שהיא מציעה.
עוד היא אמרה שיש לה קהל עוקבות נאמן בפייסבוק שמגיב לה ונרשם לאירועים שהיא מארגנת.
הצעתי לה שאם אין לה כוונה להשקיע בממומן או בכתיבת תוכן אינטנסיבית – אולי כדאי לה להתחיל בהקמת דף נחיתה נוסף עבור שירות נוסף שהיא רוצה לקדם. את הלינק לדף היא תצרף לפוסטים שהיא כותבת בפייסבוק או לפרסומים שלה בסטורי, כדי שהלקוחות יוכלו להרשם לשירות שלה בצורה נוחה, והיא תוכל לשקף להם בדף את הייתרון של השירות באופן שלא עובר בפוסט בפייסבוק.
בהמשך נוכל לאגד את שני דפי הנחיתה תחת ״דף בית״ ולהפוך את הכל לאתר שיהיה לה בית, ויספר את הסיפור שלה ברשת.

מה שאני באה להגיד בעצם, זה שלכל אתר צריכה להיות מטרה מוגדרת, ומודל.

לפני שמתחילים לתכנן אתר כדאי להבין ולהגדיר מה המטרה שלו, באיזה אופן הוא ישרת אותנו, איך אנחנו מתכננים להביא אליו גולשים ואיזה פעולות נרצה שהם יעשו בתוכו. אחרי שיש לנו את התשובות לשאלות האלו (שאגב, הן דינאמיות, ויכולות להשתנות במהלך אורך חיים של עסק) אפשר לתכנן אתר שיענה על הצרכים ויממש את המטרה בצורה מיטבית

ועוד מילה. תודה לאפרת ולליאור (אגב מותק ידעת שאת מתחרה על השם שלך עם איזה עורך דין?) שלימדו אותי כל מה שאני יודעת על seo.